Siema
Chciałem napisać mały tut jak docierać cylindry żeliwne
w większości przypadków cylindry które są w moto (seryjne) są to żeliwne cylindry. Ale w niektórych np. peugeot są montowane aluminiowy cylindry. (chociaż nie zawsze)
Plusy Oraz minusy żeliwnych cylindrów.
- dociera się 800km (+/-)
- gorzej odprowadza ciepło
- ma mniej mocy niż cylinder aluminiowy (o nim napisze później)
+ w razie zatarcia, można wykonać szlif cylindra (ale to już nie będzie to samo)
+ są w miarę tanie (w zależności od pojazdu)
Schemat docierania dla cylindrów żeliwnych:
Rozgrzewamy moto 15-20 minut. ze 2 razy przygazować troche.
0-100km - Jazda na 1/4 manetki zmieniając obroty.
100-300km - jazda na 1/3 manetki stale zmieniając obroty,
300-800km - jazda na 1/2 albo 3/4 manetki stale zmieniając obroty,
Później już v-max ale nie zawsze ^^
Podczas docierania należy jeździć na krótkich trasach i nie przegrzewać moto, po 5-10 km na samym początku, dać mu odpocząć (niech ochłonie)
Należy wachlować manetką, nie jeździmy na stałych obrotach. Co będzie się działo jak będziemy docierać :
Przez 100 km jeździć długo przez prędkość np. 30 km/h?
Na cylindrze wyrabia się próg i cylinder jest przystosowany do tej prędkości można tak powiedzieć.
Potem jak cylek tak "dotrzemy" i próbujemy go troszeczkę przycisnąć
to wytrzyma około 300-500km...
Po dobrym dotarciu, cylinder bardzo dużo wytrzyma
Jak coś pomyliłem to pisać ^^
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach